Midelt Marokko

23 februari 2018 - Midelt, Marokko

23-02-2018

Na een nacht geslapen te hebben in ons grote appartement was het tijd om te gaan ontbijten, hier kregen wij een soort pannenkoek met fruit smoothie en echte mint thee.

Vandaag gaat de reis naar midelt, we kwamen voor het eerst echt off road. Het begon eerst een beetje onverhard maar later kwam er ook nog sneeuw bij kijken, waar de volvo en de ford het zwaar kregen omdat zei maar 2 wiel aangedreven zijn.

Aan het eind van dit gestuntel begonnen de problemen, de temperatuur van de ford was aan het stijgen. Nu bleek dat ze zonder koelvloeistof reservoir dop aan het rijden waren.

Waarschijnlijk al een paar dagen. Het water was bijna aan het koken en er was al veel verdampt. Hier hebben ze bijna 3 liter bijgegooid om het pijl weer juist te krijgen.

We hebben een dop van een jerrrycan van de volvo gepakt maar deze was een maatje te groot. Met behulp van wat tape en een spanband hebben we de dop op zijn plaats gekregen. Nu moesten we nog 50km deze hebben we zonder problemen uitgereden.
(check onze waanzinnige 4x4 ervaringen op de foto's en filmpjes)

In het hotel werden we vriendelijk verwelkomd met een kopje thee.

De kamers waren ook zeer netjes met een ruim bed.

Al met al een beweeglijke dag

(geschreven door Jerome H.)