Oversteek Marokko 22-02

22 februari 2018 - Tanger, Marokko

Vandaag geslapen in Tarifa. Het was deze keer weer eens zeer koud wakker worden voor sommige behalve de oudere, die lagen in een huisje. Na snel alles inpakken en een ontbijtje gaat we dan eindelijk naar de boot voor de oversteek naar Afrika!
Zonder problemen van de douane kwamen we de boot op, alleen het afkomen van de boot was iets heel anders. Eerst moesten we alle auto’s op een plek verzamelen en iedereen diende het voertuig te verlaten. Daarna moesten we een douane kantoor in, wat overigens pas 70% afgebouwd was, om de passen te controleren. Na ongeveer één uur kon onze groep vertrekken.
Eenmaal binnen gekomen in Marokko stopten we eerst eens op een grote parkeerplaats om een route uit te zoeken en op de rest van de teams te wachten. Tijdens het wachten werd er een potje voetbal gespeeld met jongens uit de stad zelf. Eindelijk konden we dan rijden door de drukke chaotische stad. Daar heeft het een tijdje geduurd voordat we op weg waren waardoor we best wat tijd en kilometers verloren.
De pauze hielden we in een klein dorpje met een goed restaurantje die vers vlees maakte voor een kleine prijsje en dat was nog goed ook!
Na de pauze was het verder rijden tot een grote stad die niet normaal druk was, het was een grote verkeers nachtmerrie. Maar na daar uit te komen konden we toch weer kilometers maken tot de camping. Aangekomen op de camping zagen we dat de slaapplaatsen zeer goed en groot waren voor die prijs en kregen er voor de volgende ochtend ook nog eens ontbijt bij. Het avond eten was het eerste echte goed vullende gerecht tot nu.

(geschreven door Martin S)