En nog een Spanje reisverhaal

20 februari 2018 - Alicante, Spanje

Na redelijk goed geslapen te hebben en een ontbijt gegeten te hebben kunnen we dan eindelijk weer verder rijden. Eerst was het zoeken naar een tankstation de meeste brandstoftanks waren leeg na gister, na eindelijk een gevonden te hebben weigerde het tankstation al onze passen en dus was het verder zoeken. Uiteindelijk vonden we een en konden weer verder richting Barcelona. Natuurlijk word er aan de weg gewerkt en moesten we omrijden om de snelweg op te kunnen. Onderweg richting Barcelona licht er ineens een ijzeren plaat op de weg en de Nissan reed erover en liet de plaat ‘n meter de lucht in vliegen, zo tegen de subaru en onder onze Ford door. Gelukkig lijkt alles in orde te zijn.
Eerste pauze gehad kort voor 12, het was al zomers weer, de zon scheen heerlijk. Eerste probleem bij de Subaru, de koppeling komt niet meer helemaal omhoog. We hebben al geprobeerd te ontluchten, nu hopen dat hij gewoon verder kan gaan.
Na de hele dag gereden te hebben komen we dan eindelijk aan in Alicante waar een vrij mooie camping is, na alles opgezet te hebben kunnen we dan eindelijk avond eten en gebruik maken van de meegenomen kachels. De rest van de avond nog met z’n allen een biertje drinken en dan de tenten in.

(geschreven door: Martin Schmitz)