Eerste bezoeken bij de diverse scholen in zuid Senegal

16 maart 2018

Woensdag 14 maart de dag begon vroeg want we gaan naar Senegal. We zijn om 7 uur opgestaan en om half 8 hebben we met de hele club wat naar Senegal gaat ontbeten. Om 8 uur zijn we vertrokken met drie auto’s naar Senegal. Vandaag is de bedoeling dat we de scholen en slaapplekken in Baila en Abéné gaan bezoeken. Als eerste zijn we naar de school in Baila geweest. We kwamen om 12 uur aan de leerlingen waren al allemaal weg want de school was al uit. Er waren nog enkele leraren dus we konden nog een kijken nemen in de werkplaats. De werkplaats zag er goed uit en moest alleen een beetje worden opgeruimd. Daarna zijn we doorgereden naar de slaapplek in Baila. De slaapplek zag er redelijk goed uit. Nadat we Bailia gehad hadden zijn we doorgereden naar Abéné. Hier zijn we eerst wat gaan eten want we gingen dood van de honger. Nadat we gegeten hadden zijn we naar de school gegaan het was al half 6. Er was nog een leraar die ons even snel wat had laten zien maar zei dat we beter even morgen vroeg konden terug komen. Toen gingen we naar de slaapplek in Abéné dit zag er heel mooi en verzorgd uit hier hebben we met de hele club geslapen.
Donderdag 15 maart de volgende morgen zijn we om half 8 opgestaan en om 8 uur hadden we het ontbijt. Om 9 uur waren we op de school in Abéné hier stonden de leerlingen al klaar met de leraren om ons te ontvangen. Nadat we een rond leiding hebben gehad zijn we doorgereden naar Zigounchor om daar de school te bezoeken. Deze school is goed voorzien van materialen en het niveau hier ligt al wat hoger als op andere scholen. Nadat we Zigounchor gezien hebben zijn we doorgereden naar Sindian om hier nog een school te bezoeken. Deze school is een paar jaar geleden gebouwd geworden door nederlandse bedrijven en zag er mooi uit. Hierna zijn we doorgereden naar de slaapplek in Baila om hier te slapen. s’ Avonds was hier een groot afrikaans feest met verkleden mensen (zie filmpje) De volgende morgen zijn we weer terug gegaan naar Gambia.

Geschreven door Dimitry K
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade